tirsdag 30. juni 2009

PÅ GJENGRODDE STIER

I dag tok vi en turpå gjengrodde stier. Her i Lundsneset naturreservat hvor min samboer trådde sine barnesko er det en unik natur. Vi startet ved et vann hvor han hadde lært seg å svømme da han var liten, der fant jeg ut at jeg skulle ta bilde av skummet på vannet, det så ut som blonder, men stor var min forundring da jeg fikk lastet opp bildet og fikk se et sjøuhyre. Hvis dere klikker på bilde for å forstørre det, ser dere nede på bildet et øye inne i stenen på bunnen, trolig at det er en fisk som titter frem. Fotografen hadde ingen anelse, men det var jammen moro å se. Etter noen idylliske vannspeil med vannliljer kom vi over et troll i skogen, det var nok ganske gammelt med uglerede i toppen og skjell på bena. Da fikk vi se en struts i vannkanten, den sto helt stille så jeg fikk tatt et bilde av han. Tilslutt endte vi opp på den plassen hvor samboeren ble født. Da han begynte på skolen gikk han 10 km. gjennom tett skog i all slags vær. Det var nok ikke lett å være hverken barn eller mamma når barna dro avgårde tidlig om morgenen. Men for en fin plass og vokse opp på! Jeg blir mere og mere betatt av vår vakre natur, for hvis man ser etter motiver er de over alt. Jeg skulle bare ønske at jeg var en bedre fotograf.

Sjøuhyre ? Hva i all verden er dette ?

En vakker elv.


Her var det tømmerfløting for lenge siden.




Badeplass i gamledager.






Sjelden å se struts på disse kanter !!



Vannliljer.





Vannspeil.







Troll i skogen.








Gammel og værbitt.









Bare bryggerhuset står igjen på Nedre Lund. Den blir nå brukt til overnatting for elgjegere. Dette var barndommens paradis.










Ingen kommentarer: