tirsdag 16. juni 2009

SOMMER OG SOL

Idag har sommeren vært på visitt, tenk 15 grader ! Jeg tok meg en tur langs etter tjernet for å finne noen motiver til "plantesamlingen" min. Resultatet ble disse bildene. I går hadde vi besøk igjen av en fjordårs elgkalv som vi har døpt HÆLGE, dette etter en svensk tegneseriefigur om en elg som heter det samme. I går kveld slet Drillo seg og jagde stakkarn langt nedover skogen, men på toss av det hadde han lagt seg til oppe i en av prydbuskene mine. Det er så synd han ikke er noen linselus, for fotografering liker han ikke. Jeg tror dessuten at storlomen på tjernet har fått unger. Det er spennende dager i faunaen. Holmtjern
Skogfiol

Lillekonvall



Furu som speiler seg i vannet.


Et nyfødt vannliljeblad.




Flere venter på tur nede på bunnen.





Tyttebærstubbe.






Ingen kommentarer: