mandag 12. april 2010

VÅR,VANN OG BLOMSTER !

Etter en laaang vinter hvor lysten til å fotografere ble nærmest borte, har kameraet nå kommet fram igjen!! Jeg fant ut at ute i hagen hadde det skjedd undere på en uke, det titter opp grønne spirer av forskjellige sorter over alt!! Auriklene står om noen dager i full blomst !! På min ukentlige tur til Halden i dag fikk jeg den gledelige overraskelsen at nesten all is på vann og elver var borte!! Vannet var kommet tilbake og jeg gikk nesten berserk med kameraet, for vann er noe av det jeg elsker mest når jeg skal finne motiver!!!Under ser dere noe av min herlige vårdag! Casper har vært med ute å gravd i jorda så nå snorker han verre enn ei motorsag!! Håper dere har hatt en like strålende dag som jeg og kos dere nå med vårsyssler både dere med og uten snø!!Dette skal være en snøklokke, men jeg synes ikke den ligner på de andre jeg har sett! Jeg tok med meg noen løker fra det gamle stedet som min samboers familie har hatt og løkene må ha ligget i jorda der i sikkert 50 år for der har det ikke bodd folk siden 1950 tallet ! Hjelp meg ! Er dette Snøklokker???

De sprer seg fort og er det første som titter opp i hagen om våren!!


Påskeliljene er også i farta!!



Skulle ønske jeg var lita jente igjen og sende barkebåter nedover strykene!!!




Himmelen var så blå og vannet likeså !!





Her har isen gått senest i går !






Her har det antakelig vært et lite kraftverk!!








22 kommentarer:

Ida sa...

Nydelige bilder!!! Ja, våren er en fantastisk tid:-) Men de blomstene kjenner jeg ikke igjen, ser ikke ut for meg som snøklokker ihvertfall... Klem Ida

Asbjørg sa...

Jeg kjenner ikke til disse blomstene,men det kan jo godt være en sort snøklokker,håper noen kan fortelle deg hva det er.
Nydelige vannbilder,ja er det ikke deilig nå når isen og snøen forsvinner og VÅREN har kommet for alvor!

Havfruen sa...

Bra fotolysten er tilbake, for motiver har du fanget masse av:)
Flotte blomster men noe navn skal jeg ikke begi meg ut på å si:)
Så Casper graver, hehe. Hvis vi setter en spade i jorda så er Major igang:))
Nyt dagen videre, her overtok regn bortover istede for sol:)
Klemmer:)

sylvia sa...

hei.
å nydelige bilder du har tatt,hærlig blomst,snøklokke eller ikke,vakker er den..
ja det er så nydelig om dagen,alle vårtegn gir en energi.
koselig fotolysten har kommet igjen
ha en fin kveld,
klem fra sylvia

Asbjørg sa...

Hei igjen!
Jeg tror faktisk det er klosterklokker du har,det er en gammel sort!

Kamerasamleren sa...

Hei igjen og takk for siste spor og besøk.

Dessverre kan jeg ikke hjelpe deg med blomstene, men "hjelpe" meg for koselige bilder. :) De får optimismen opp i en for tiden skiftende tilstand. Det blir nok muligheter for å se lignende "live" her også.

Og du, du kan da sende barkebåter i dag også. :)

Hei igjen så lenge!

Tovepia sa...

Kan ikke hjelpe med blomsternavn, jeg heller, men vakre var de! Og artig at de kommer en masse.
Så koselig med slike små som kommer igjen hvert år og fryder oss;)
Flotte bilder, så du er tydeligvis i modus igjen;)
Nyt kvelden og klem fra meg;)

Ingela sa...

Så vackra bilder men du en lite barkbåt kan du väl ändå skicka iväg det spelar väl ingen roll hur gammal man är ;-)

Vackra blomster hoppas någon har lösningen kram Ingela

Mormor sa...

Så vakre bilder !! Deilig at våren er her og vi kan tusle rundt i skogen igjen !
Nydelige blomster, men det er ikke de som blir kalt snøklokker her. Men det mysteriet blir nok løst etterhvert ;)
Klem fra meg oppi Dalen !!

Annelis hantverk sa...

Men ååh så mycket vårbilder du visar. Ja visst var det roligt som barn när det kom mycket vatten på våren och man kunde leka hela dagen där.
Njut av vårdagen!

Ruths datter sa...

Så herlig du har hatt det i dag da. Det vises tydelig på bildene dine. Fine de snøklokkene der. Har ikke sett sånne før. Kos deg videre med kameraet ditt. Så kan vi kose oss sammen med deg.
Ha en flott kveld

Livet på Berget sa...

Så underbart du skriver och vilka fina bilder. Det riktigt spritter av vårkänslor om ditt inlägg. Ingen aning om vad det är för blomma men otroligt söt var den. Ha de gott!
Kram
/Sara

Unknown sa...

Vilka härliga bilder!
Jag var in på nätet o kolla,det är en snöklocka.
Det är ju bra att Casper hjälper till i gräva.
Kram!

Anonym sa...

Så söt liten blomma!!! Har aldrig en sådan. Nu är våren här och det är HÄRLIGT!!=)
Klem

Kort og Søm sa...

Så fine bilder! :o)

Orlaug sa...

Å, so fine vårbilder du viser i dag.......
Dei blomane......desverre, eg er nok ingen "blomekjennar", men fine var dei.......

Mia sa...

Den ser så kraftig ut din snödroppe, en verkligen fin sort. Så kul med 'gamla' fynd, nog hade de mycket fint förr också.
Ser ut som du kan njuta våren i fulla drag, så härligt, och visst kan du väl laga en barkbåt. Glädjen vid leken känner ingen ålder :)

Britaiskogen sa...

Det er mye vår på dine trakter, ser jeg. Flotte bilder du tar. Begynner å hjelpe litt her midt i landet også nå..men påskeliljene har ikke kommet så langt som dine da.. Ha en flott fotosesong!

Quiltefia sa...

Hei!! Er det ikke deilig at det endelig ble vår!? Det tok sin tid. De var utrolig vakkre de"snøklokkene". Det at de e så gamle er jo utrolig. Send dem inn i konkurransen på Moseplassen!! Ha en fin dag!! anneKari:-)

Greta sa...

Så flotte bilder. kjekt å sjå at våren skrider frem og du er som vanlig flink til å fange det med linsa di.
Spent på sjå korleis det ser ut når kjem heim etter ei uke i øst.
Ha ein super ny vårdag

Mormor sa...

Hei Bestemor Drillo !
Jeg slo opp i Wikipedia !!
På snøklokke først - Den er det ikke. Så søkte jeg på narsisser
Da dukket den opp !!
Den heter Marsklosterklokke ;)

Og den er jo mye finere enn vanlig snøklokker synes jeg !!
Ha det godt...

Ingela sa...

Hej på dej och gomorgon!

Så nu är det bråda dagar för dig Bestemor, klart man inte hinner blogga då! Vi får njuta dina fina bilder i rummet så länge ;-)

Kram Ingela