mandag 13. september 2010

HØSTFARGER - UFOER OG ET FANTASTISK VÆR !

Korea-bronseblad. Denne tar snart over hele bedet den står i!
I dag har det vært et praktfullt vær med 18 grader varmt og strålende sol. Vi benyttet anledningen til å ta en skogstur med Casper hvor vi trente på innkalling, det gikk over all forventning! Jeg tok meg også en runde rundt huset med kameraet som nå er reparert . Det er så flotte farger over alt at man blir nesten andektig! Var også en tur i Halden hvor jeg også måtte forevige Aspern som lå badet i solskinn! Ufoene måtte også få plass for disse har ligget i dvale nesten 1 år! Dette ble noe rotete, men ønsker dere alle en nydelig høstuke! Aspern i Aremark!




Kornellen eksploderer i farger ! Tenk om man kunne sy en quilt med disse fargene!



Denne genseren har jeg ikke hatt lyst til å gjøre ferdig, men jeg har tatt den opp igjen og endelig er den ferdig ! Jeg har ingen formening enda om hvem som blir eier, men det er jo ikke lenge til jul!

Denne veska har jeg sydd til meg sjøl for å ha strikketøy og annet i når jeg skal ut og farte !

25 kommentarer:

Havfruen sa...

Så flott det bilde fra Aremark var..nydelig!!

Vi har også hatt sommervær, helt utrolig:) og det nytes:)
Så gøy at Casper var flink på innkalling. Major er også det...hvis det ikke er andre hunder og folk i nærheten, hehe:)
Ha fine dager, klem fra meg:)

Anonym sa...

Hei.Nydelige bilder.Høsten er jo så fin med mange nydelige farger.Kjempe fin veske og genser.Du er kjempe flink.Ha en riktig fin uke videre.Klem fra Bodil.

Ida sa...

Nydelige farger og nydelige (ikke lengre) UFOer:-) Du er jo så flink til håndarbeide! Høstklem fra Ida

Anonym sa...

Nydlige høst bilder og fine ting du har laga!her pøser det ned så eg er missuneleg på deg som har fint ver;-)

Petit Eyekiss sa...

Fantastiska bilder, och fantastiskt hantverk. Tröjan är ju bara "Vill ha"
Precis som du, tycker jag om hösten om det är fina dagar med blå himmel och hög luft. Här på landet har det varit höstväder i flera dagar, mörkt är det utanför fönstret också, så nu längtar jag tillbaka till stan....
Elisabeth

solveig sa...

nydelige bilder ;) og likte virkelig den veska di!!! klem

krepsemor sa...

Så utrolig fine farger! Skjønner godt at du har lyst til å lage en quilt med de fargene...Kornellen din er helskjønn! Jeg lurer litt på de ufoene som har ligget i dvale i snart 1 år! Hva er det da?
Ser forresten at du snart har hatt 10 000 besøkende på bloggen din! Imponerende, Bestemor Drillo! Men så har du en veldig fin blogg! Koselig!
Klem!

malla-b sa...

Kjempefine bilder. Her har høsteregnet satt inn i dag. Nydelegfarger på bilda. Kjempeflott veske du hadde laga, kjekt med ei til strikket.

Anne Britt sa...

Flinke Casper. Nero er også en kløpper på innkalling. Dagen i går var bonus! Og ingen årstid er som høsten når den slår til på denne måten!

Annelis hantverk sa...

Så vackra höstfärger! Tröjan är ju riktigt fin och väska ser väldigt användbar för all slags innehåll! Här är det höst också med mulet och regn idag.
Ha en bra dag!

Gunilla sa...

Visst är hösten en färgsprakande tid på året.
Jag hoppas att det blir fint väder så att vi hinner njuta av all höstprakt.
Verkligt användbar väska för dina handarbeten och en sådan fin tröja, den som får den blir nog riktigt glad.

Tack för titten.

Ha en fortsatt fin höstvecka.
Kramen/Gunilla

Unknown sa...

Ja hösten har vackra färger.
Vacker stickväska och tröja har du oxå gjort.
Önskar dig en fin vecka!
Kram!!

Petrinetrollmor sa...

Hei på deg Bestemor !

Haustdagen her hos meg i går baud på både vind, regn, sol og fine haustfargar. Dagen i dag har eg ikkje helst på enda.

Kjekt å høre at Casper er blitt så flink :)

Strikketøyveska di er veldig fin, du kan så mykje forskjellig :))

Ønsker deg en rigtig fine haustdager framover og håper du får tid til både fotografering og quilting !!

Ingela sa...

Hej på dej Bestemor!

Vad rask du är! Både tröjan och väskan blevhellyckade tycker jag.

Även härliga foton själv var jag ute tidigt på morgonen och fångade vackra höstlöv på Häggmispeln... tror jag. Men jag har inte laddat in dem på datorn än. Kanske kommer där någt sedan. Men jag är ingen fotograf så det är slumpen som avgör hur resultaten blir på de bilder jag skjuter iväg ;-)

Alvas Hobby og Garden Bird sa...

Skjønne naturbilder!
Og herlig genser,med flott mønster:)Sist men ikke minst,smart og fin veske til strikketøyet:))
Så flink du er med håndarbeid!
Ha en herlig høstdag!

Tovepia sa...

Nydelig blåbilde av Aspern!
Veska di så virkelig flott ut!... og dette er noe annet enn å dra med plastposer;)
Heldig den som får slik en genser, den så så rein og fin ut med den lyse fargen og møsteret.
Nyt uka og høstfargene og klem fra meg;)

Vform sa...

Hejsan!
Jovisst är hösten den vackraste av årstiderna! Både ute och inne! Då får man tända ljus och bara mysa :)
Härlig tröja ... och vilken praktisk väska du gjort!

Ha en riktigt skön vecka!
Njut av värmen medan den är :)
Kram!

Stubbetufsa sa...

Sånn ei tøff veske! Inspirerende!
Mine bronseblad ville ikke vokse særlig i år, og det er uvanlig. De nesten fordobler sin utbredelse hvert år, men altså ikke i år.
Det kan komme av at det var mye is på bakken i år, under sneen...

Livet på Berget sa...

Så vackra naturbilder och fint handarbete! Du är flitig du!
Ha de gott!
Kram
/Sara

monsol sa...

Nydelige høstfarger nå ja, synes genseren din ble riktig så fin og vesken også, liker når vesker er litt annerledes både i form å farge.Føles sikkert godt nå når ting blir ferdigt, =)

Mia sa...

Den kornellen ser ju fantastisk ut, till och med blålila blad. Duktig fotograf ska kanske också till för resultatet och det är du. Ditt foto av det vattnet ser underbart ut!
Ser att du fortfarande är effektiv med stickorna, snart jul ja, inte minn mig på det riktig än.. Kos dig massevis :)

Ruths datter sa...

Alltid kjekt å bli ferdig med ufoer. bildene dine gløder.
klem

Kamerasamleren sa...

Dette karakteriserer ikke jeg som rot :), men et innblikk i dine mange gjøremål, krydret med pirrende bilder som får en til å tenke på neste sommer. Og ikke minst, den fine årstiden vi er inne i.

Takk for en fin og herlig inspirerende tur, som minner en på at det en har lyst til, får en tid til.

Ha en fin dag, "Bestemor Drillo" med deg selv og dine. Vi spanderer på oss å glede oss over denne årstiden vi. Ikke sant?

Stubbetufsa sa...

Kjære rause Bestemor Drillo!
Jeg har fått pakken din, og du hadde sendt så mye flott!
Skiltet var inspirerende for hodet, "kaffe"bønnene var livgivende for tunga både for gubben og meg, og de nissene! Hvordan visste du at jeg lenge har gått og kikket på akkurat slike nisser og tenkt at jeg måtte kjøpe et par?
Tusen takk skal du ha, snille bloggedamevenn!
KLEM!

Petunia sa...

Kjempekjekt om du vil være med på "Himmelsk"!!! Bare sett deg på listen når du er klar med innlegg. vet du hvordan du legger deg inn på listen/bruker INLINKZ??
Hvis ikke, bare gir du meg beskjed:)