fredag 15. juni 2012

EN SVIPPTUR TIL HOLMTJERN

Jeg er ikke så aktiv på bloggfronten for tiden, men jeg sliter litt med helsa  og er til utredning i forskjellige instanser. Kommer sterkere tilbake !
Har vært en snarvisitt i Holmtjern i to dager for å se til bruket!!!  Litt vemodig og reise så fort hjem igjen, for nå er natur og dyreliv på topp.  Trosten ved dodøra har fostret opp sine fem små, Svart og hvit fluesnapper har rede i tre fuglekasser og et svalepar har rede på ringeklokka til telefonen, og Grevlingen spavender som vanlig plenen om natta!  Casper gjør sitt beste for å grave opp det som jeg sådde i pinsen,men Ringblomstene har allerede blitt store.  Dette ble en liten situasjonsrapport fra bestemor!  God natt til dere alle!!

 Denne rosa blomstret som bare det etter å ha blitt skamklipt tidligere i år. Er det noen som vet hva den heter?
 St. Hansblomsten sammen med hvit hundekjeks var over alt.
Rogn og syrin var på hell.
Det er mange som ikke liker Lupinene i som lyser opp i veikanten, men jeg synes de er flotte.  Det er vel noe med at de ikke hører hjemme blant våre villblomster.

12 kommentarer:

Ruths datter sa...

Lupiner er så flotte og nostalgiske. Nydelig i veikantene i all sin fargeprakt. Nydekig header du har fått også.
Klem

Spurven sa...

Koselig at trosten bevarte kullet sitt og at flora og fauna går sin vante gang. Det er en form for trygghet i å se nettopp det..

Jeg håper du blir fort bra igjen og gleder meg til neste rapport fra Holmtjern :-)

Klem fra Spurven

Anne Britt sa...

Koselig rapport fra Holmtjern. Og ja - lupinene er vakre langs veikanten. Ønsker deg alt godt!

SOLSAUM sa...

Her var et mykje flott, nydelege bilete!
Lupinar er flotte blomar, synes eg.

Håpar du blir bra snart så du kan nyte eldoradoet de har.

Solklem

Gunilla sa...

Vilka fina somriga bilder.

Tråkigt att höra att ni inte mår så bra.
Hoppas att det snart blir bättre.

Varma hälsningar
Gunilla

Britaiskogen sa...

Lenge siden jeg var innom bloggen din, bestemor Drillo. Men her der det som vanlig koslig naturstemning. Dessuten er det EM så du følger vel med der..?

Kjellfridsblogg sa...

Nydelig sommerstemning hos deg. Håper de finner ut av prøver og utredninger så du kan nyte sommeren på torpet! Riktig god sommer! Klem fra meg

Quiltefia sa...

Hei!! Så leit at du sliter med helsa!! Lykke til, håper de finner fort ut av det!! God søndag!! AnneK:-)

LeKaQuilt sa...

Hei Bestemor, Lupiner er min store favoritt! Jeg rett og slett elsker dem og i min hage er de hjertelig velkommen.
Trist å høre at du ikke er helt i form, håper de snarest finner ut av det. Ønsker deg noen riktig fine varme sommerdager. Klem

Greta sa...

så trasig att du sliter med helsen. Håper du finner ut av det og att du får hjelp.
Vakkert innlegg med masse flotte bilder som vanlig. Kjekt å sjå att det kommer innlegg av og til. klem og god bedring

Black Iris sa...

Lupiner som är så fina när de växer längs vägarna..
Hoppas du snart blir bättre så du kan vara där du helst vill vara nu i sommar..

Kram Maidi

malla-b sa...

Trist å høyre at du sliter med helsa, håper dei finn ut av det og at du får mange fine dagar på torpet i sommer!