torsdag 6. august 2009

ROTUR MELLOM VANNLILJER ,LOM OG BEVER

I fare for å gjenta meg selv med å legge ut bilder av Holmtjern på bloggen sier jeg bare : Det hjertet er fullt av renner bloggen over med. (litt omskrevet) I går kveld dro vi ut på fotosafari på omtalte tjern, og hvilken tur det ble. Jeg tror aldri naturen har gjort slik inntrykk på meg som da. Jeg tok nok ca. 90 bilder, mer eller mindre gode. Beveren kom svømmende med ei lita bjørk i munnen,men han var for langt vekk til å bli fotografert. Familien lom holdt på med flyøvelser, flystripa lå i flukt med båten slik at vi hadde god utsikt. Da det stilnet av rodde vi rundt hele tjernet. Inne i de dunkle krokene vokste de vakreste vannliljer , både gule og hvite. Ja i det hele tatt en mektig opplevelse. Vi ble enige om at dette var den fineste kvelden vi hadde hatt på lang ,lang tid. Nå reiser vi hjem på en snarvissitt, men er snart tilbake.Dronningen av Holmtjern
Den er litt mere beskjeden den gule.

Den lyste opp i denne mørke kroken.


Krusninger



De forfengelige furuene speiler seg før natten.





5 kommentarer:

Audun sa...

For en fantastisk kveld dere må ha hatt

Tovepia sa...

Vannliljer er vakre, og på et så stille tjern, blir de nesten magiske;) Kos deg videre!

Strikkebesta sa...

Å; nydeleg! Stille augustkveldar er det aller vakraste...... trur eg:)

Laila -Karin sa...

Vanliljene er så utrolig vakre.
Ha en flott fredag

Anne (Moseplassen) sa...

alltid fint å få være med på slike turer :) Nydelige bilder, spesiellt vannliljene!