tirsdag 4. august 2009

VEL FREMME I HOLMTJERN

Hei til alle der hjemme i "gamlelandet"

Ja så er vi igjen her ute i de dype skoger, hvor stillheten råder. Bare lomen med frue og barn er i aktivitet nå. De fleste småfuglene er ferdig med sine gleder og bekymringer for i år, men Drillo fikk igjen fart på en elg som var bak huset da vi kom. Under over alle under, blomsterfloret som ventet meg var jeg ikke forberedt på,det er tross alt over 2 uker siden vi var her. Prøver derfor å formidle noe av det på disse bildene. Måtte også prøve potetene, i morgen blir det sill og potatis til middag. Det er 25 grader og overskyet og et helt speilblankt tjern. Nå skal vi kose oss.Kaprifolen dufter over hele plassen.Denne ampelen sto i ei balje med vann og ha greid seg bra. Potetene er det nok i tidligste laget for, men vi må prøvesmake i morgen.



Denne rosa har eksplodert med blomster.





En gammel type ridderspore.




Denne fikk jeg i sommer av en nabo, jeg tok den med hit og siden har den bare vokst og vokst.







1 kommentar:

Stubbetufsa sa...

Å, så nydelige planter! Og poteten er takanes! Du snakker!Jeg håper godværet fortsetter hos dere!